Türkiye’nin önde gelen bebek ve anne ürün perakendecilerinden e-bebek, satış rakamlarını artırmak için kullandığı yöntemi açıkladı. Dijitalleşmeye önem veren ve kullandığı teknik sayesinde gelirlerini yüzde 10 civarında artıran şirket, son derece önemli bir başarıya imza atmış oldu.
İnternet kullanımı, günümüzde herkes için bir standart hâline geldi. Bunun farkında olan e-bebek, teknolojinin geldiği son noktadan faydalandı ve birkaç veriyi birleştirdi. Daha sonra bu veriler üzerinden reklam optimizasyonu gerçekleştiren firma, satışlarını ve hâliyle gelirlerini artırmayı başardı. Eğer e-ticaretle ilgileniyor veya yaptığınız iş üzerine internet reklamlarını aktif olarak kullanıyorsanız e-bebek’in yöntemini siz de kendinize göre uygulayabilirsiniz.
Peki e-bebek, tam olarak ne yaptı?
e-bebek’in pazarlama stratejisiyle ilgili açıklamalarda bulunan isim, şirket bünyesinde çalışan Sabri Volkan Otabaş oldu. Gelin hep birlikte, Otabaş’ın açıklamalarına yakından bakalım.
Google Analytics 360 (premium) ve kullanıcı ID’si kullanarak mağazadaki yazar kasalara yaptığımız entegrasyon (Measurement Protocol Entegrasyonu) ile kullanıcılar satın alım gerçekleştirdiğinde telefon numaraları veya e-posta adresleri üzerinden elde ettiğimiz şifrelenmiş ID’leri satın alınan ürün bilgileriyle birlikte Google Analytics’e gönderdik. Aynı şekilde web sitesine gelmiş kullanıcı da eğer giriş yap özelliğini kullandıysa ve aynı e-posta veya telefon numarası ile giriş yaptıysa, bu bilgileri de Google Analytics’e aynı formatta gönderdik. Bu sayede kullanıcı ID’leri üzerinden komple bir akış çıkartmış olduk.
Sonrasında, elde ettiğimiz bu verileri kullanarak reklam performansımızı optimize ettik. Genel reklam bütçemiz + satış rakamlarımızdan %10’luk bir gelir artışı sağlamış olduk.