Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi’ne Geçen Yıl Yapılan Çağrıların Yarısından Fazlası Gereksiz Çıktı
Geçen yıl Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi’ne toplam 410 bin 882 çağrı geldi ve yapılan tespitlere göre bu çağrıların %65’i gereksiz olarak belirlendi. Müdür İsmail Ünal, merkezin hızını artırmak için gereksiz çağrıların azaltılması gerektiğini belirtti.
2023 ve 2024 Yıllarında Durum Nasıldı?
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Ünal, 2023’te 414 bin 336 çağrı aldıklarını ve bunların %35,09’unun vakaya dönüştüğünü açıkladı. Aynı yıl içinde vakalara yanıt verme süresinin 3,04 saniye olduğu belirtildi. 2024’ün bir önceki yıla göre daha az çağrı aldığını söyleyen Ünal, yapılan 410 bin 882 çağrıdan %34,95’inin gerçek vakaya dönüştüğünü ve gereksiz çağrıların oranının %65,05 olduğunu dile getirdi.
- 2023:
- Gereksiz çağrı oranı: %64,91
- Vakaya dönüş süresi: 3,04 saniye
- 2024:
- Gereksiz çağrı oranı: %65,05
- Vakaya dönüş süresi: 2,10 saniye
İsmail Ünal, 2024 yılında gelen çağrıların yönlendirmelerini de paylaşarak, toplamda 128 personelle hizmet verdiklerini ve 7 gün 24 saat acil durumlar için hazır olduklarını belirtti.
Hedef: 45 Saniyede Cevap Vermek
Ünal, hedeflerinin 45 saniyede çağrılara cevap vermek olduğunu ve gereksiz aramaların önlenmesinin önemli olduğunu vurguladı. İnsanların acil durum gerektirmeyen durumlarda çağrı merkezini aramamalarını isteyen Ünal, bu sayede diğer acil vakalara daha hızlı yanıt verebileceklerini belirtti.
Güvenlik görevlilerinin, ambulansların ve itfaiyenin vakalara ulaşma sürelerinin ise şehir merkezinde kabul edilebilir bir seviyede olduğu açıklandı. Ambulansların ortalama 5 dakika 10 saniyede, itfaiyenin ise 5 dakika 7 saniyede vakalara ulaştığı belirtildi.
More Stories
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Hollandalı mevkidaşıyla görüştü
İstanbullulara İmamoğlu’na destek çağrısı: ‘Yarın saat 10’da Çağlayan Adliyesi’ndeyiz’
Çivril’de Kayıp Kadının Cesedi Komşunun Bahçesindeki Çuvalda Bulundu